Историята на италианската марка Giro датира от повече от 30 години и е основана от Джим Гентес, "обсебен" от дизайна и откликването на незадоволените нужди на любителите на колоезденето. Компанията твърди, че: "Докато се стремите да бъдете по-бързи, по-големи и по-добри, ние ще произвеждаме оборудването, което ще ви помогне да го постигнете".
Вниманието към най-малкия детайл е една от основните отличителни черти на Giro. От достъпната цена на каската, през прилягането и материала на фланелката, до щракването, което Switchblade прави при задействане на лентата за брадичката.
През 1985 г. е създадена първата каска Advantage™, предназначена за триатлонисти, две години по-късно по време на Тур дьо Франс млад американец, използващ нова аеродинамична екипировка (включително каската Aerohead™), печели триседмичното състезание с осем секунди, а през 1992 г. марката създава модулна бутилка за вода с широк отвор за капачката ("pop-top" бутилка), която се превръща в икона на колоезденето.
Италианският производител има и революционни постижения, като копчето за регулиране Roc Loc® за по-добра стабилност на каската при каране по корени и камъни, модулна каска с цяло лице за фрийрайдъри, лека каска за сняг с вентилационни отвори, очила със системата за смяна на лещите Manifes™, обувки за колоездене, отличаващи се със своята прилепналост, комфорт и адаптивност, или каската Aether MIPS с проветрив, отворен дизайн и технология MIPS Spherical, която осигурява на колоездачите по-добра защита на главата.
Днес Giro не е само каска, но и специализирани обувки за колоездене, функционално мъжко, дамско и детско облекло и аксесоари като MTB очила, ръкавици, бутилки за вода или капачки.