Joma започва да произвежда спортни обувки още през 1965 г. Въпреки че марката стартира с четирима души на борда, тя бързо увеличава стойността си и значително разширява дейността си. Само три години след основаването на компанията е създадена първата професионална производствена база за производство на иновативни спортни обувки.
Знаков момент за развитието на марката е разработването на системата за окачване на обувки CPC (Control Press Chamber) през 1987 г. Този проект революционизира подхода към дизайна на обувки за тренировка и утвърждава марката на спортния пазар. Само една година след това събитие компанията си сътрудничи с футболистите от отборите на Реал Мадрид и Барселона. Това са Емилио Бутрагеньо и Тхки Бегиристайн. Това сътрудничество носи на Joma световна популярност и превръща продуктите на марката в синоним на високо качество и издръжливост.
90-те години на миналия век са период на бърз растеж за марката Joma. Още през 1992 г. спонсорираният от марката атлет Фермин Качо става победител в бягането на 1500 метра на Олимпийските игри в Барселона. Друг крайъгълен камък в развитието на марката е въвеждането на футболни обувки с уникален, цветен дизайн през 1998 г.
Широката гама на производителя Joma в момента включва специализирани спортни облекла и обувки за спортове като баскетбол, футбол, тенис, падел, волейбол и бягане. Моделите обувки за открито също са част от гамата. Компанията използва само доказани материали и технологични решения в производството, които се характеризират с дълготрайност и функционалност. Сред тях са водоотблъскващото водоустойчиво покритие, безшевната кройка на обувката One Piece и системата 360°, която подобрява връзката между подметката и горната част.