Произходът на марката за спортни стоки The North Face датира от 1966 г., когато основателите ѝ Дъглас и Сузи Томпкинс решават да отворят малък магазин за продажба на екипировка за катерене. Едва няколко години по-късно, когато към екипа се присъединява Кенет Клоп, компанията започва да произвежда и собствени туристически аксесоари и бавно започва да изгражда силна пазарна позиция.
Още през 1969 г. е пуснат на пазара първият новаторски продукт на The North Face - раницата Ruhstac с практични джобове. Не след дълго на пазара се появява още един емблематичен продукт: Oval Intention - овална палатка, която издържа на силни пориви на вятъра. На границата между 80-те и 90-те години на миналия век производителят пуска и линия облекла, предназначена за скиори и сноубордисти, която е много популярна и днес. Марките постоянно поставят нови стандарти в производството и създават модерни тенденции.
За The North Face е много важно да подобрява своите продукти и да разработва иновативни технологии, които могат да доведат до подобряване на характеристиките на даден продукт. Ето защо още през 1976 г. марката открива собствена лаборатория, в която работят квалифицирани инженери и дизайнери. Именно там са разработени първите материали, използващи водоустойчивата мембрана GORE-TEX®, както и други технологии като FUTURELIGHT™, FlashDry™, WINDWALL® и Vectiv™. С течение на годините The North Face се превърна в една от водещите марки в производството на спортни стоки, като асортиментът ѝ включва практични аксесоари за дейности на открито, както и техническо облекло и обувки за трекинг и катерене.
От 1997 г. насам мотото на марката е "Никога не спирай да изследваш". Този девиз съпътства дейността на компанията от самото ѝ създаване и ѝ позволява да придобие нови компетенции в областта на производството. Нещо повече, екипът на The North Face е съставен от ентусиасти на открито като Сали Маккой, която през 70-те години на миналия век изкачва най-високия връх в света - Еверест (8848 м).