Емблематичните джапанки са създадени през 1958 г. от бразилската марка Havaianas, вдъхновени от японските сандали Zori с тънка подметка от оризова слама и каишки от плат. Джапанките Havaianas използват формата на оризови зърна като текстура на подметката, което се изразява в комфорт, издръжливост и гъвкавост.
Първоначалната неохота да свържем джапанките с бедността се превърна в култова тенденция, която срещаме не само на плажа или на басейна. Джапанките с гумени подметки, благодарение на широката си гама от цветове и дизайни, както и на удобството при носене, се превърнаха в част от всякакви тоалети.
В началото на 90-те години на миналия век настъпва значителна промяна в развитието на марката, която дотогава предлага само един модел - Tradicional (подметката е бяла отгоре и съответства на цвета на лентите отдолу). След като наблюдават как сърфистите преминават към по-цветни стилове (те отделят лентите от подметката и обръщат подметката с главата надолу), дизайнерите на Havaianas създават нов модел Top в четири цвята: черно, кралско синьо, лилаво и розово (сега серията Top включва повече от 15 различни цвята).
Понастоящем Havaianas е световен лидер на пазара на сандали, като продава над 252 милиона чифта годишно в повече от 100 държави. Компанията е със седалище в Сао Пауло, Бразилия, и с регионални офиси в Лос Анджелис, Мадрид и Хонконг. Марката е ангажирана с устойчивостта и екологията (всички материали, останали от производствения процес, се използват повторно или се рециклират). Освен джапанки, Havaianas е производител и на плажни чанти, кърпи, еспадрили и малки аксесоари.